alkotas1.jpg

Alkotásutca

Az Alkotásutca üzletág az Exit the room cégcsoport tagja, mely az élményfestésen kívül szabadulószobák (Exit the room) és virtuális valóság játékokkal (Bad Chicken VR) is foglalkozik.

Az élményfestés – bizonyítottan jó hatással van a belső harmónia kialakulására és az önismeret területén is fontos szerepe lehet. Olyan élményt teremt, mellyel a vendégek a háromórás eseményen teljesen kizárják a külvilágot, ami remek lehetőség relaxálásra, „én idő” teremtésére. Segítségével kiléphetünk a komfortzónánkból, átléphetjük korlátainkat, félelmeinket és a flow élményt. A “flow" (azaz áramlat) az a jelenség, amikor tudatunk harmonikusan rendezett, és magának a tevékenységnek a kedvéért szeretnénk folytatni, amit éppen csinálunk. Számos olyan tevékenységi forma létezik, melyekben az áramlat-élmény gyakorta jelentkezik. Ilyen a sport, a játék, a művészet és a különböző hobbik gyakorlása. A flow nemcsak azért jó, mert segít az egyéneknek javítani életük minőségén, hanem azt is megmutatja, hogyan kellene minőségi időt tölteni számunkra fontos emberekkel és tevékenységekkel.

Az alkotás kompetenciaterületéhez kapcsolható a fantázia, a képzelet, a képzettársítás, a kifejezőképesség és a kísérletezés fogalma is. Az alkotótevékenységben tud leginkább megnyilvánulni és fejlődni a spontaneitás és az esztétikai érzék. Az embereket az alkotótevékenység felszabadíthatja, oldhatja a szorongásukat, személyiségüket gazdagabbá, rugalmasabbá teheti és növelheti a boldogságra való képességet. Az alkotóképesség az egészséges személyiség fontos része, ezáltal a kreativitásnak minden területen fontos szerepe lehet.



A szabadulószobák jó lehetőséget nyújtanak egy csapat összekovácsolására, mivel a résztvevőknek együtt, összedolgozva kell a logikai feladatokat megoldani. Az egyórás időkorlát miatt pedig gyors döntéseket kell hozniuk, és kompromisszumokat kell kötniük a csapattagoknak.

A feladatokon a személyeknek együttműködve kell végig haladniuk, ezáltal megismerhetik mások nézőpontjait és új perspektívákat vehetnek számításba. A csapatmunka során elköteleződnek a közös cél iránt és bizalommal fordulnak egymás felé. Úgy érezhetik, hogy képesek befolyásolni az eseményeket és ez a kompetencia érzésük növekedését eredményezheti. Fontos még megemlíteni a kommunikáció jelentőségét, ami elengedhetetlen egy csapatmunka során és ennek a fejlesztésére is kiváló lehetőséget nyújthat a szabadulószoba.



A virtuális valóság játékok egy viszonylag új szórakozási forma. A játékos a VR szemüveg segítségével a játék „részévé válik”. Agyunk rendkívül gyorsan alkalmazkodik a kialakult szituációhoz, nagyon beleéli magát a játékba. Szintén flow érzést ad a résztvevők számára és teljesen új dimenziókat nyit meg előtte.


Forrás:

Kiss Virág (2009): Képek tudománya a mérlegen: avagy többet ér­-e még egy kép, mint ezer szó. Új Pe­dagógiai Szemle, 59. 5­6. sz. 19­31.

Dr. Gulyás L., Dr. Turcsányi E.: A kiváló csapat főbb jellemzői

Csíkszentmihányi Mihály (1997): Flow - Az áramlat. A tökéletes élmény pszichológiája. Akadémiai Kiadó, Budapest.